MENU

BIL.

JANJI JABATAN

PENCAPAIAN TAHUN 2015
( JANUARI SEHINGGA DISEMBER)

% PERATUSAN PENCAPAIAN TAHUN 2015 ( JAN-DISEMBER 2015)

JABATAN PERKHIDMATAN PERBANDARAN

5

  • Melayani serta merta setiap aduan serta mengambil tindakan siasatan dalam tempoh 24 jam kecuali pada hari Cuti Umum dan Kelepasan Am

Sebanyak 440 aduan yang telah diterima
Sebanyak 423 aduan selesai
Sebanyak 17 aduan masih dalam tindakan

97.7%

 

  • Kutipan sampah dan pembersihan:
  • Kawasan Bandar setiap hari (30 hari/sebulan)
  • Kawalan Taman Perumahan selang sehari (15 hari sebulan)
  • Unit Kedai setiap hari (30 hari/sebulan)
  • Pembersihan Longkang
  • Kawasan Bandar
  • Kawasan Taman Perumahan
  • Pemotongan rumpur :
  • Kawasan MPTI
  • Kawasan penyelenggaraan oleh kontraktor pembersihan
  • Permohonan Kelulusan Lesen:-
  • Lesen Penjaja (3 hari)

 

 

 

  • Lesen pasar, gerai (3 hari)

 

  • Lesen tred perniagaan dan perusahaan tidak berisiko (sehari)

 

  • Lesen tred perniagaan dan perusahaan yang berisiko

 

                

  • Permit sementara berniaga hadapan premis, gerai pasar dan lain-lain lokasi (3 hari)
  • Permit meja (7 hari)

 

 

  • Permit sementara pertunjukan pentas / karaoke / dan " fun fair" (permohonan beserta kelulusan PTD-kelulusan 3 hari)

 

  • Permit sementara menggantungkan sepanduk/banting (1 hari)

 

          

 

  • 23 hari sebulan
  • 10 hari sebulan

 

  • 25 hari sebulan
  • Setiap hari
  • Sekali sebulan

 

  • Dua minggu sekali
  • Sekali sebulan

 

Sebanyak 342 permohonan diterima.
Sebanyak 280 permohonan telah diluluskan
Sebanyak 62 permohonan ditolak kerana tidak mengikut syarat yang ditetapkan.

Sebanyak 93 permohonan diterima. Sebanyak 81 permohonan telah diluluskan
Sebanyak 12 permohonan dalam proses.

Sebanyak 110 permohonan diterima. Sebanyak 110 permohonan diluluskan.

Sebanyak 59 permohonan diterima. Sebanyak 25 permohonan diluluskan. Sebanyak 2 permohonan ditolak.
Sebanyak 32 permohonan dalam proses.

Sebanyak 250 permohonan diterima. Sebanyak 246 permohonan diluluskan.
Sebanyak 4 permohonan ditolak.

Sebanyak 57 permohonan diterima.
Sebanyak 56 permohonan diluluskan.
Sebanyak 1 permohonan ditolak.

Sebanyak 25 permohonan diterima. Sebanyak 22 permohonan diluluskan dan sebanyak 3 permohonan ditolak (luar kawasan)

 

Sebanyak 627 permohonan diterima. Sebanyak 627 permohonan diluluskan.

 

77%

67%

83.3%

90%
85%

100%
85%

 

100%

 

 

 

87%

 

100%

                         

                          45.6%

 

 

                          100%

 

                          100%

 

                          100%

 

 

                        100%

JABATAN PERBENDAHARAAN

6.

  • Menyediakan perkhidmatan kaunter bayaran yang cekap dan mesra pelanggan

 

  • Mengeluarkan bil-bil cukai taksiran kepada pemilik herta sebanyak 2 kali setahun

 

  • Menyediakan cadangan bajet tahunan
  • Menyediakan penyata kewangan tahunan majlis

 

  • Melaksanakan pembayaran setelah menerima dokumen lengkap
  • Menyediakan dan menyerahkan pesanan tempatan kepada pembekal setelah menerima permohonan lengkap

Tidak lebih dari 5 minit bagi setiap transaksi

 

Tidak lewat daripada 1hb Januari untuk separuh tahun pertama dan 1hb Julai untuk separuh tahun kedua

Tertakluk kepada pekeliling SUK KT

Sebelum Mac tahun berikutnya

Tidak lewat dari 7 hari bekerja

 

Tidak lewat dari 3 hari bekerja

100%

 

100%

100%

100%

100%

 

100%

 

100%

100%

 

80%

 

 

97%

Pencapaian Piagam Pelanggan Majlis Perbandaran Teluk Intan dikemaskini setiap setahun sekali. Harap Maklum